Zashi |
Wysłany: Pon 14:55, 20 Mar 2006 Temat postu: Quidditch |
|
*Quidditch - zasady i porady*
Piłki:
Ogólnie są ich trzy rodzaje, a cztery sztuki są wykorzystywane podczas gry:
1. Kafel: Duży i czerwony. Właśnie nim strzela się gole.
2. Tłuczek: Dwa w grze. Mają czarny kolor. Strasznie niebezpieczny, próbuje zrzucić zawodnika z miotły.
3. Złoty Znicz: Najbardziej ważna piłka w grze. Mała, o rozmiarach piłki golfowej ze srebrnymi skrzydełkami, bardzo szybka i trudna do złapania.
Gracze:
Jest ich 7 w każdej drużynie - latają na miotłach:
1. Ścigający: Próbuje strzelić kaflem gola. Jest ich trzech w każdej drużynie.
2. Obrońca: Coś takiego jak bramkarz w mugolskiej Piłce Nożnej. Broni bramki, tak aby kafel się tam nie znalazł. Tylko jeden gra w drużynie.
3. Pałkarz: Używa kija baseballowego do odganiania tłuczków, kierując je w stronę przeciwników. Jest ich dwóch.
4. Szukający: Lata on nad boiskiem w poszukiwaniu złotego znicza. Jest on najważniejszą osobą w grze i tylko od niego zależy kiedy nastąpi koniec gry.
Boisko:
Owalne pole. Na jego duch końcach umieszczono po trzy słupki, na każdym z nich znajduje się obręcz, przez którą przerzuca się kafla.
Ogólne:
- Nie ma limitu czasu.
- Każdy gol zdobyty przez ścigających liczy 10 punktów.
- Karne są zawsze przy faulu.
- Szukający za złapanie znicza dostaje 150 punktów.
- Koniec gry jest wtedy, gdy znicz zostaje złapany.
A o to zwody które można wykonywać na Meczach bardzo przydatne w grze.
Dubel
Obaj pałkarze uderzają w tłuczek jednocześnie, co znacznie wzmacnia siłę odbicia.
Głowa jastrzębia
Ścigający tworzą formację w kształcie grotu strzały i szarżują razem na bramki, wzbudzając popłoch wśród przeciwników, którzy najczęściej pierzchają przed nimi na boki.
Kleszcze Parkina
Dwaj ścigajścy zbliżają się do ścigającego przeciwników z dwóch stron, podczas gdy trzeci szarżuje na niego z przodu.
Manewr Porskowej
Ścigający leci z kaflem do góry, by w ten sposób ściągnąć obrońcę i ścigających przeciwników na siebie. Następnie podaje kafla ścigającemu, który znajduje się pod nim. Wtedy ścigający jest sam na sam ze słupkami przeciwników.
Podwójna Ósemka
Manewr obrońcy stosowany najczęściej przy obronie rzutu karnego. Śmiga on z zawrotną prędkością wokół wszystkich trzech pętli bramek, by zablokować kafla.
Przerzutka
Ścigający rzuca kafla do partnera ponad swoim ramieniem. Zagranie trudne, bo wymaga dużej precyzji.
Rozgwiazda
Obrońca zwisa z trzymanej poziomo miotły, trzymając się jedną rękom i zagiętą stopą, wyciągając jak najdalej drugą rękę i stopę.
Transylwanka
Zagranie polega na pozorowanym uderzeniu przeciwnika w nos. Zagranie uważane jest za przepisowe dopóki pięść nie dotknie twarzy przeciwnika.
Woollongong Shimmy
Manewr polegający na zygzakowatym locie w celu rozproszenia ścigających przeciwnika.
Zwis Leniwca
Chroniąc się przed uderzeniem tłuczka, zawodnik zwisa z miotły głową w dół, trzymając się jej rękami i stopami.
Zwód Wrońskiego
Szukający nurkuje z zawrotną szybkością ku ziemi, udając, że w dole zobaczył znicza, ale w ostatniej chwili hamuje podrywa się w górę. Celem manewru jest skłonienie szukającego przeciwników do naśladownictwa w nadziei, że nie zdąży wyhamować i rozbije się o ziemię.
O to
Faule
które można wykonywać ale które radzimy używać je tylko w ostateczności:
Trał
Do wszystkich graczy
Chwytanie miotły przeciwnika za ogon, w celu jej spowolnienia lub zatrzymania.
Szarża
Do wszystkich graczy
Nalatywanie na przeciwnika z zamiarem spowodowania kraksy.
Blok
Do wszystkich graczy
Blokowanie swoją miotłą rączki miotły przeciwnika w celu wytrącenia go z kursu.
Stłuczka
Tylko do pałkarzy
Wybicie tłuczka w kierunku widowni, powodując zatrzymanie gry w celu ratowania widowni. Używane przez niegodziwych graczy by powstrzymać ścigającego od strzelenia gola.
Szturch
Do wszystkich graczy
Brutalne zagraniem łokciem wobec przeciwnika.
Nicowanie
Tylko do obrońcy
Wsadzenie jakiejkolwiek części ciała do obręczy w celu wybicia kafla. Obrońca powinien blokować obręcz z przodu a nie z tyłu!
Wtyk
Tylko do ścigających
Trzymanie kafla w chwili gdy przechodzi on przez obręcz. Kafel musi być rzucony!
Spalenie Znicza
Do wszystkich graczy, oprócz szukającego
Złapanie lub dotknięcie znicza przez jakiegokolwiek gracza poza szukającym.
Ogłupianie
Tylko do ścigających
Wtargnięcie na pole bramkowe więcej niż jednego ścigającego.
Tylko krotki opis |
|