Mugol
Porozmawiaj z nami o Świecie Magii!!
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Mugol Strona Główna
->
Magia
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Regulamin i sprawy forum
----------------
Regulamin
Propozycje zmian
Uwagi - forum
Poszukiwani redaktorzy!
Świat Magii
----------------
Hogwart
Magia
Sporty czarodziejów
Bestariusz...
Twórczość fanów
Bohaterowie
Książki i filmy o HP
----------------
To co już wiemy..
To czego się domyślamy...
Aktorzy
Filmy
Mugolandia
----------------
Sport
Strefa Humoru
Pomoc
----------------
Masz problem...
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
ojciec dyrektor
Wysłany: Pon 16:46, 18 Wrz 2006
Temat postu:
LEVICORPUS - Unosi przeciwnika w powietrze
AVADA KEDAVRA - nie wiem czy było - zabija na miejscu
CRUCIO - też nie wiem czy było - zadaje ciężki ból
IMPERVIO - poddaje przeciwnika woli atakującego
ACCIO - przywołuje wyr\brane przedmioty
LUMOS - bardzo ważne zaklęcie - oświetla nam droge (coś al'a raca)
FelixFelicis
Wysłany: Nie 18:17, 25 Cze 2006
Temat postu:
Zashi napisał:
BLOODBLONS - zaklęcie obronne. Tutaj chodzi cos o wiezach krwi. Prawdopobonie tego zaklęcia uzyla Lily aby obronic Harry`ego.
Zdaje mis ie ze juz ci kiedys pisalam ze w pisowni etgo zaklecia jest blad - i nawet podalam ci dowody na to z roznych stron....
PS blad sie powiela przy kopiowaniu..
Zashi
Wysłany: Pią 19:51, 21 Kwi 2006
Temat postu:
Uzupelnia to. To zaklęcie ma ukrywac jakas tajemnice w duszy innego człowieka, tzw. straznika tajemnicy. Skutkiem zaklęcia jest to, że nikt, komu nie wyjawi owej tajemnicy Straznik na wlasną ręke nie moze jej poznac...
Pare zaklęc pradawnych:
MORTADDIN - bardzo potęzne zaklęcie usmiercajace. Trzeba byc bardzo potęznym czarodziejem, aby odbic to zaklęcie
MYTHAL - potęzne zaklęcie obronne. Tylko ono moze odbic klątwy. Tym najczesciej chronilo sie budynki, m.in. szkoly.
BLOODBLONS - zaklęcie obronne. Tutaj chodzi cos o wiezach krwi. Prawdopobonie tego zaklęcia uzyla Lily aby obronic Harry`ego.
NIGTYCRYT - zaklęcie podobne do ACCIO. Z jedną tylko roznica: wezwany przedmiot nie lecial do nas tylko sie teleportował. Działa nawet na drugim koncu swiata i nawet na budynki
ZEIUTMY - diabelska klątwa. osoba pod dzialaniem tej klątwy jest polczlowiekiem, staje sie na polprzeklęty. Tylko czarnoksięznicy uzywali tego zaklęcia. Klątwa nie mija nawet po 2000 latach, czyli przenosi sie z pokolenia na pokolenie.
Narazie tyle:)
Kate Black
Wysłany: Wto 13:42, 18 Kwi 2006
Temat postu:
Zaklęcie Fideliusa - zaklecie używane do ukrywania miejsc lub ludzi (siedziba Zakonu i miejsce pobytu Lily i Jamsa Potterów), przy którym nikt nie mógł poznać kryjówki bez zdradzenia jej przez strażnika tajemnicy ( czyli duszy w której została uktyta dana tajemnica)
Zashi
Wysłany: Wto 12:30, 18 Kwi 2006
Temat postu:
Oto pare zaklęc z Czarnej Magii - ogolnie nie sa zakazanie jednak trzeba zachowac duzą ostroznosc przy uzyciu:
EFFUGERE - zaklęcie zniknięcia - stajemy sie nie widzialni
RETINACULUM - splątuje czarodzieja linami
PARALISYS - zaklęcia paralizujace na okolo 3 godziny
PLECTERE CRUS - zaklęcie "poplątania nog"
NONE MANUS - odpadaja ręce (odrastaja po 5 dniach)
SERPENS DRACO - wyczarowuje węza
Zashi
Wysłany: Wto 10:57, 18 Kwi 2006
Temat postu:
pysio napisał:
jest jeszcze sektusempra - nie wiem na czym polega ale z malfoya lała się krew
Pisze się: SECTUSEMPRA
A oto pare zaklęc zakazanych przez Ministerstwo Magii:
LOTTIS - powoduje zanik mózgu
DYSPONEA CRUOR - czarodziej dusi się własną krwią
VIVUS CORPUS MORTUUM - ozywia trupy (podobnie do Infernusów, ale to jest starsza)
NON LIBERA SUSCEPTA - ubezwłasnowolnienie, wykorzystywane w celu wymuszenia na kims własnej woli
DOLOR - powoduje straszliwy ból ( podobnie jak Crucio, ale to jest starsza)
Wiecej nie pamietam teraz
pysio
Wysłany: Czw 22:01, 13 Kwi 2006
Temat postu:
jest jeszcze sektusempra - nie wiem na czym polega ale z malfoya lała się krew
Zashi
Wysłany: Wto 19:23, 11 Kwi 2006
Temat postu:
ARANIA EXUMER - odstrasza pająki
FelixFelicis
Wysłany: Sob 12:35, 01 Kwi 2006
Temat postu:
Zashi napisał:
EBISKEY - czy cos takiego - leczy drobne złamania i stluczki (to sam napisalem
)
episkey
Ps doceniam
Cloe Lair
Wysłany: Sob 6:10, 01 Kwi 2006
Temat postu:
a ja nic nie napisze.. chyba ze sama coś wymysle hehe
Zashi
Wysłany: Pią 21:18, 31 Mar 2006
Temat postu:
EPISKEY - czy cos takiego - leczy drobne złamania i stluczki (to sam napisalem
)
Revan
Wysłany: Nie 18:04, 19 Mar 2006
Temat postu:
Mała uwaga-PRIORI INCANTATEM to też normalne zaklęcie, niekoniecznie musi występować w przypadku różdzek-sióstr. Pamietajmy, że Amos Diggory wlasnie tym zakleciem odgadł jaki czar został rzucony przez różdzkę Harryego, którą "podobno" ukradła Mróżka. Drobny szczegół, nie chcę sie czepiać, ale skoro już tyle pracy w to wlożyłeś, to niech to będzie na tip top
Gratuluję niezłej roboty 0_0
Zashi
Wysłany: Nie 14:00, 19 Mar 2006
Temat postu:
MOBILIARBUS - zaklęcie powodujące przemieszczanie się przedmiotów.
MOBILICORPUS - zaklęcie umożliwiające przenoszenie nieprzytomnej osoby, jakby niewidzialne sznurki pociągały za przeguby, szyję i kolana.
MORSMORDRE - wywołuje znak ciemności - Mroczny Znak (znak mordu).
NOX - gasi światło na końcu różdżki, przeciwzaklęcie do Lumos ("anty blask").
OBLITERATION - to zaklęcie zaciera ślady na ziemi
OBLIVIATE - zaklęcie zapomnienia, które powoduje zanik lub modyfikację pamięci, użyte przez Lockhart'a spowodowało eksplodowanie złamanej różdżki Rona z siłą małej bomby.
OCULUS REPARE - zaklęcie naprawiające stłuczone okulary.
ORCHIDEUS - zaklęcie wyczarowujące kwiaty, użył go pan Ollivander sprawdzając różdżkę Fleur Delacour przed Turniejem Trójmagicznym.
PAKUJ - zaklęcie, które pakuje ubrania
PESKIPIKSI PESTERNOMI - zaklęcie mające poskromić chochliki kornwalijskie.
PETRIFICUS TOTALUS - zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała, powoduje petryfikację czyli paraliż całego ciała (totalna petryfikacja).
PORTUS - zaklęcie zamieniające przedmiot w świstoklik
PRIORI INCANTATEM - to zaklęcie wyjątkowe, które powoduje złączenie się różdżek - sióstr czyli mających ten sam rdzeń; nie chcą one walczyć jedna przeciwko drugiej lecz gdy są do tego zmuszane, to pojawiają się ostatnie zaklęcia wywoływane przez różdżkę tego, który ma w danym momencie bliżej siebie na nici tajemnicze światełko (zaklęcia są przypominane odwrotnie od chronologii czasu)
PROTEGO - zaklęcie tarczy, powoduje wytworzenie tarczy ochronnej, która odbija zaklęcia
QUIETUS - przeciwzaklęcie do Sonorus (cisza), powoduje zmniejszenie siły głosu do normalnego poziomu.
REDUCIO - zaklęcie pomniejszające.
REDUCTO - zaklęcie redukujące
RELASHIO - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki tryskają iskry, może też spowodować strzelanie ukropem, co stało się w jeziorze.
REPARO - zaklęcie służące do naprawiania, na przykład rozbitej szyby.
RICTUSEMPRA - zaklęcie wyzwalające z różdżki potężny snop żółtego światła, który godzi w przeciwnika z ogromna siłą.
SERPENSORTIA - zaklęcie, które wyczarowuje węża z różdżki.
SILENCIO - zaklęcie uciszające, które odbiera głos temu, na kogo zostało rzucone.
SKURGE - zaklęcie oczyszczające z różnych zanieczyszczeń, usuwa klejącą i niebezpieczną ektoplazmę.
SONORUS - zaklęcie wzmacniające głos, użył go Ludo Bagman podczas komentowania finału Mistrzostw Świata w quidditchu.
TARANTALLEGRA - zaklęcie, które wywołuje taniec przeciwnika wbrew jego woli, zmusza nogi do tańca.
TORTURA TRANSMUTACJI - zaklęcie powodujące transmutację osób, ale wiąże się z tym także okropny ból
UROK NAROWISTOŚCI - zaklęcie, które powoduje narowistość latającej miotły.
UROK POPLĄTANIA JĘZYKA - zaklęcie, przy pomocy którego podobno Gilderoy Lockhart wyleczył wieśniaka z Transylwanii.
VIPERA EVANESCA/IVANESCA - zaklęcie użyte w filmie "Harry Potter i Komnata Tajemnic". Rzucił je Snape na węża, z którego zostało tylko trochę pyłu; "vipera" czyli "wąż", "żmija" i "evanesco" czyli "usunąć coś"
WADDIWASI - odblokowanie otworu, na dźwięk tego zaklęcia rzuconego przez profesora Lupina, z dziurki od klucza wystrzeliła grudka gumy do żucia i trafiła prosto w dziurkę nosa Irytka.
WINGARDIUM LEVIOSA - zaklęcie, na dźwięk którego latają różne przedmioty.
WSKAŻ MI - zaklęcie, które powoduje, że różdżka obraca się na północ
ZAKLĘCIE BĄBLOGŁOWY - czar powodujący wytworzenie się wielkiej bańki powietrza, dzięki której można oddychać pod wodą. Użyli go Fleur Delacour i Cedrik Diggory podczas drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego
ZAKLĘCIE BUJNEGO OWŁOSIENIA - pod wpływem tego zaklęcia włosy rosną do gigantycznych rozmiarów
ZAKLĘCIE HOMOMORFICZNE - czar, który powoduje zamienienie się w normalną postać człowieka, który został poddany transmutacji lub transformacji
ZAKLĘCIE KAMELEONA - zaklęcie, które powoduje, że ciało przybiera barwę otoczenia
ZAKLĘCIE NIENANOSZALNE - umożliwia ukrycie budynku w taki sposób, aby nie było go na mapie i żeby żaden czarodziej go nie znalazł
ZAKLĘCIE ODSYŁAJĄCE - zaklęcie odwrotne do ZAKLĘCIA PRZYWOŁUJĄCEGO; w HPiCO Neville niechcący (albo chcący) rzuca je na Flitwicka
ZAKLĘCIE PODUSZKOWE - polega na wyczarowaniu niewidzialnej poduszki na trzonku miotły, bardzo pożyteczne zaklęcie biorąc pod uwagę fakt, że większość zawodników Quidditcha to mężczyźni...
ZAKLĘCIE PROTEUSZA - jest to zaklęcie, którego użyła Hermiona, do zaczarowania fałszywych galeonów. Jeżeli Harry ustalił nową datę spotkania GD, to zmieniał cyfry na swojej monecie, a wtedy Zaklęcie Proteusza powodowało, że wszystkie monety również się zmieniały i członkowie GD natychmiast wiedzieli o nowym terminie spotkania. Jest to trudne zaklęcie, wymagane na poziomie owutemów. Zaklęcie i skutki jego działania są opisane w tomie 5 w polskim wydaniu na stronie 442
ZAKLĘCIE SWOBODNEGO ZWISU - użył je Zgredek w HPiKT, przy okazji robiąc okropny bałagan w domu Dursley'ów; polega na lewitacji przedmiotów, coś jak WINGARDIUM LEVIOSA
ZAKLĘCIE TRWAŁEGO PRZYLEPCA - zaklęcie, którym pani Black i Stworek skutecznie uprzykrzają życie mieszkańcom domu przy Grimmauld Place 12
ZAKLĘCIE ŻARŁOCZNOŚCI - jak sama nazwa wskazuje, zaklęcie powoduje na przykład szybki wzrost roślin. Tym zaklęciem Hagrid powiększył swoje dynie na "Noc Duchów"
To chyba wszystko
Revan
Wysłany: Nie 13:38, 19 Mar 2006
Temat postu:
Rictusempra-"zniewalająca łaskotka", powoduje niekontrolowany śmiech
Jak sobie przypomnę coś więcej, dam znać
Zashi
Wysłany: Sob 22:21, 18 Mar 2006
Temat postu:
Oprucz (pis.) tych co napisała Felix to jeszcze:
APARECJUM - zaklęcie, ktore powoduje, że widzialnym staje się to, co było niewidzialne (APARECJUM znaczy ujawnianie).
AVADA KEDAVRA - zaklęcie uśmiercające, zakazana klątwa zabijająca (śmierć natychmiastowa), "wymaga potężnej mocy magicznej", za użycie tego zaklęcia grozi dożywotnie przebywanie w Azkabanie.
AVIS - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki wylatują małe ptaszki (zaklęcia tego użył pan Ollivander podczas sprawdzania różdżki Wiktora Kruma przed Turniejem Trójmagicznym).
CONFUNDUS - zaklęcie omamienia, człowiek, który jest pod jego wpływem, skłonny jest uwierzyć we wszystko to, czego pragnie rzucający to zaklęcie (confundo oznacza pomieszać).
CONJUNCTIVITUS - zaklęcie, które działa na oczy (oślepia). Wiktor Krum pokonał tym sposobem chińskiego ogniomiota.
CRUCIATUS - zaklęcie niewybaczalne, sprawia ofierze wielki ból; nazwa tego zaklęcia wzięła się od łacińskiego czasownika "cruciare" co oznacza "torturować".
DELETRIUS - zaklęcie powodujące koniec działania zaklęcia Priori Incantatem, przeciwzaklęcie do Priori Incantatem (przeciwność)
DENSAUGEO - zaklęcie, które powoduje, że osobie, na którą je rzucono w przerażający sposób rosną przednie zęby.
DIFFINDO - zaklęcie, które przecina sznury, sieci i wszelkie roślinne formy życia, przydatne na lekcjach zielarstwa.
DISSENDIUM - zaklęcie powodujące otwieranie np. przejścia do Hogsmeade w garbie jednookiej czarownicy (Dissendium znaczy przeciwieństwo zakończenia).
DISILLUSION - inaczej Czar Rozpłynięcia; zaklęcie, po którym człowiek nie staje się niewidzialny lecz jego ciało zlewa się z otoczeniem i wtapia się w nie tak samo, jak w przypadku kameleona.
DRĘTWOTA - zaklęcie wywołujące drętwotę ciała, Harry używał go podczas zadania w labiryncie
ENERVATE - zaklęcie przywracające przytomność, niweluje skutki zaklęcia oszałamiającego, przeciwzaklęcie do Drętwoty.
ENGORGIO - zaklęcie powiększające
EXPECTO PATRONUM - zaklęcie zwane Patronusem, na dźwięk którego pojawia się Patronus - rodzaj pozytywnej siły zwalczającej dementorów. Jest projekcją tego, czym żywi się dementor, czyli nadziei, szczęścia, woli przeżycia, ale nie może odczuwać rozpaczy jak prawdziwy człowiek, więc dementor nic mu nie może zrobić. Jest to bardzo trudne zaklęcie, wielu wykwalifikowanych czarodziejów ma z nim trudności.
EXPELLIARMUS - zaklęcie rozbrajające (znaczy wyrzucać rozbrajać).
FERAVERTO - tym zaklęciem profesor McGonagall zamieniła ptaka w kielich
FERULA - zaklęcie unieruchamiające i bandażujące zranioną nogę, magiczny opatrunek (opatrzenie).
FIDELIUS - niesłychanie złożone zaklęcie, polegające na zdeponowaniu tajemnicy w duszy żywego człowieka. zaklęcie, dzięki któremu jedna osoba chroni sekret powierzony jej przez drugiego człowieka. Tak długo, jak ta osoba sama nie zechce go wyjawić, nikt tego sekretu nie pozna.
FINITE INCANTATEM - zaklęcie niwelujące działanie innych zaklęć (to samo co neutralizacja).
FLAGRATE - zaklęcie powodujące zaznaczanie terenu ognistym X. Hermiona użyła tego zaklęcia w V tomie żeby zaznaczyć drzwi w Departamencie Tajemnic
FLIPENDO - zaklęcie powodujące przesunięcie lub odpychanie przedmiotów i potworów (odwrócenie przesunięcia).
FURNUNCULUS - zaklęcie parzące
GLACIUS - zaklęcie z gry "Harry Potter i Więzień Azkabanu"; dzięki temu zaklęciu, można zmienić wodę w lód oraz gasić pożary. Glacius to bardzo przydatne zaklęcie przeciwko niektórym, ognistym mieszkańcom Hogwartu
IMMOBILlUS - zaklęcie unieruchamia chochliki kornwalijskie
IMPERIO - zaklęcie dające czarodziejowi całkowitą kontrolę nad wybrana osobą.
IMPERVIUS - zaklęcie odpychające wodę
INCANCERUS - zaklęcie powodujące wytworzenie grubych lin, które zwiążą przeciwnika. Tym sposobem profesor Umbridge związała centaura Zakałę w Zakazanym Lesie
INCENDIO - zaklęcie powodujące, że płonie ogień w kominku.
LEGILIMENS - zaklęcie, które umożliwia wkradnięcie się do czyjegoś umysłu i zobaczenie wspomnień tej osoby
LINIA WIEKU - zaklęcie, którego użył Dumbledore w HPiCO, by nie dopuścić uczniów poniżej 17-ego roku życia do wzięcia udziału w Turnieju Trójmagiczym
LOCOMOTOR MORTIS - zaklęcie zwierające nogi.
LUMOS - zaklęcie, które powoduje, że zapala się światełko na końcu różdżki i oświetla pomieszczenie (blask).
Więcej zaklec nie chce mi sie teraz pisać - reszta poźniej.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001 phpBB Group
Chronicles phpBB2 theme by
Jakob Persson
(
http://www.eddingschronicles.com
). Stone textures by
Patty Herford
.
Regulamin